Uslovi kupovine

Informisanje o pravu na otkazivanje - Pravo na odustanak od ugovora

Poštovani kupci obaveštavamo Vas da se u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača („Sl.Glasnik RS“ br.62/2014, 6/2016-dr.zakon I 44/2018-dr.zakon) kupovina preko našeg web sajta (naše online prodavnice) www.msgroup.rs smatra prodajom na daljinu.

Ukoliko želite da odustanete od kupovine postupak je jednostavan:

1.    Pošaljite nam na email adresu izjavu o odustanku od ugovora na daljinu. Rok za slanje izjave je 14 dana od trenutka zaključenja ugovora između potrošača i trgovca.
2.    Potvrdićemo Vam prijem izjave i broj pod kojim je zavedena. Naš operater će Vam dostaviti adresu na koju treba da vratite kupljen proizvod.
3.    Proizvod treba da vratite najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste poslali obrazac za odustanak.
4.    Nakon prijema proizvoda i stručne verifikacije njegove ispravnosti uplaćen novac će Vam biti vraćen u najkraćem roku, a nakasnije za 14 dana.
5.    Ukoliko odustanete od ugovora pre isporuke proizvoda uplaćen novac će Vam biti vraćen u najkraćem roku, a najkasnije za 14 dana.

U slučaju bilo kakve nejasnoće vezane za kupovinu u našoj online prodavnici možete nam se obratiti putem email adrese office@msgroup.rs ili nas pozvati telefonom na broj  +381 69 417 1727 ili +381 69 417 1170, u periodu od 08:00 - 16:00h svakog radnog dana.

Važno: Potvrdom porudžbine, klikom na dugme POTVRDI, saglasni ste sa uslovima odustanka od ugovora tj prava na odustajanje.

Napomena: Ukoliko niste u mogućnosti da popunite online obrazac molimo Vas da sve podatke iz obrazca napišete u pisanoj formi i dostavite sa obaveznim prilogom računa / otpremnice na adresu MS Group Technology, Karađorđeva 98/9, 26000 Pančevo.

Pravo na odustajanje - Zakonska osnova

U skladu sa odredbama Zakona o zaštiti potrošača ostavarujete pravo na odustanak od ugovora na daljinu u roku od 14 dana od trenutka kupovine, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. Zakona o zaštiti potrošača (u daljem tekstu: odustanak od ugovora). Protekom roka od 14 dana prestaje Vaše pravo na odustanak od ugovora.

Kada jednom porudžbenicom naručite više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana počinje da teče kada poslednja vrsta naručene robe dospe u Vašu državinu, odnosno državinu trećeg lica koje ste odredili, a koje nije prevoznik. Rok iz ovog člana ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada je poslednja pošiljka ili deo, dospeo u Vašu državinu, odnosno državinu trećeg lica koje ste odredili, a koje nije prevoznik.

Kada je zaključen ugovor na neodređeno vreme sa periodičnim isporukama robe, rok od 14 dana počinje da teče kada prva pošiljka robe dospe u Vašu državinu, odnosno državinu trećeg lica koje ste odredili, a koje nije prevoznik.

Kupac se, u smislu odredbi ovoga zakona, smatra potrošačem (fizičko lice koje proizvod kupuje radi namirenja svojih individualnih potreba, a ne radi obavljanja profesionalne delatnosti).

Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama člana 28, st. 1.-5 Zakona o zaštiti potrošača radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.

Link za podnošenje Izjave o odustanku ugovora možete preuzeti OVDE.

Rok za odustanak od ugovora na daljinu

Ostvarujete pravo na odustanak od ugovora na daljinu u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova povraćaja robe i novca. Troškove vraćanja robe i novca ne snosite u slučajevima kada dobijete neispravan ili pogrešan artikal.

Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata nama kao trgovcu.

 Odustanak od ugovora

  1. Ukoliko odlučite da odustanete od ugovora pre isporuke proizvoda, Vaša sredstva će Vam biti vraćena najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku. Jedini trošak koji u ovom slučaju imate je trošak povrata novca.

  2.  U slučaju odustanka od ugovora po prijemu proizvoda neophodno je da nam vratite proizvod, najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste poslali obrazac za odustanak. Po isteku roka od 14 dana od dana kada ste poslali odustanak, proizvod se više ne može vratiti. Povrat proizvoda možete izvršiti preko kurirske službe po Vašem izboru. U ovom slučaju trošak povrata proizvoda i novca je Vaš trošak.
  3. Ukoliko dobijete proizvod na kome je jasno vidljivo da ima grešku / manu i da greška nije nastala nepravilnim korišćenjem tj postupanjem u skladu sa navodima u pratećoj deklaraciji već da je došlo do greške u proizvodnji, pakovanju ili transportu imate mogućnost da odustanete od ugovora. Povrat proizvoda se vrši preko kurirske službe preko koje ste isti i dobili, a u skladu sa instrukcijom koju ćete dobiti od našeg operatera. Troškove povrata proizvoda i povraćaja sredstava snosi MS Group Technology.
  4. U slučaju kada nismo u mogućnosti da artikl za koji smo prihvatili reklamaciju po bilo kom zakonom predviđenom osnovu zamenimo adekvatnim, drugim primerkom, imate pravo da odustanete od ugovora. Povrat proizvoda se vrši preko kurirske službe preko koje ste isti i dobili, a u skladu sa instrukcijom koju ćete dobiti od našeg operatera. Troškove povrata proizvoda i povraćaja sredstava snosi MS Group Technology.

Posledice otkazivanje ugovora

 Po prijemu proizvoda, utvrdiće se da li je proizvod ispravan i neoštećen. Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. Procenat oštećenja utvđuje ovlašćeno lice u MS Group Technology d.o.o. , te se za utvrđeni procenat umanjuje iznos koji se vraća potrošaču. Ukoliko se utvrdi da je nastupila neispravnost ili oštećenje proizvoda krivicom kupca u tolikoj meri da se proizvod više ne može prodavati, odbiće se vraćanje cene i proizvod će mu biti vraćen na njegov trošak.

 

Povraćaj sredstava

U slučaju povraćaja sredstava za proizvode koje ste platili u vidu uplatnice, virmanskim plaćanjem ili gotovinskim računom, obavezujemo se da povraćaj izvršimo isključivo preko tekućeg računa kojim ste izvršili plaćanje. Banka će na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava isključivo na račun korisnika kartice sa koje je artikl i plaćen. Ukoliko ste proizvode platili prilikom preuzimanja u gotovini obavezujemo se da ćemo novac uplatiti na Vaš tekući račun.

Kupac ne može ni u kom slučaju, ni pod kojim uslovima, zahtevati povraćaj sredstava u gotovini niti za transakciju izvršenu korišćenjem  u vidu virmanskog plaćanja ili gotovinskim računom, niti za plaćanja izvršena u gotovini.

 

Korišćenje ličnih podataka

Popunjavanjem Izjave o odustanku od ugovora zaključenog na daljinu ili ugovora koji se zaključuje izvan poslovnih prostorije dostavljate nam podatke koji služe za evidentiranje izmena u prometu robe i isti neće biti korišćeni u drugu svrhu.

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova

Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac smo dužni da vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje. Dostupna je na adresi https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodies

Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora.

Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.

Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se, pored ostalog:

  • u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
  • za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
  • na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
  • na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
  • u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.

Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.